League of Legends Gelişmiş Taktikler

League of Legends'ta oynanış çok önemlidir.Şimdi sizlere bununla ilgili bilgi vereceğim.Önceki yazımda gittiği koridora göre şampiyonları beşe ayırmıştım:

1-Ad Taşıyıcı
2-Destekçi
3-Üst Koridor
4-Büyücü(Ap Taşıyıcı)
5-Jungler(Ormancı)

Şimdi kim kaçıncı dakikada nasıl oynamalı,takım savaşında nasıl konum almalı,v.b konularda size bilgi vereceğim.

İlk olarak takım savaşı ne demek onu açıklayayım:
Takım savaşı oyuncuların koridorlardan ayrıldıktan sonra(genelde 15-20'nci dakikalar) toplanma isteği duyarlar ve toplanırlar.Bunun sebebi bir koridora birden 3-4(bazen 5) kişinin toplanıp o koridordaki oyuncu veya oyuncuları kesmesidir.Yeniden doğuş süresi de çok fazla arttığı için artık takımlar toplanır(genellikle mid yani orta koridorda) beşe beş savaş yaparlar.Bu beşe beş savaşı kazanan takım midden(orta koridor) ittirir.Kuleleri ve inhibitorlari kırar.Eğer bunlar kırıksa.Nexus'un önündeki iki kuleyi ve Nexus'un kendisini kırarlar.Bu beşe beş dövüşlerde daha önce tanıttığım kesilmesi zor olan Baron Nashor'un alınmasının takıma büyük yardımı dokunur.Bu yüzden Baron'u takım diğer takımın almaması için korur ve onu almaya çalışır.Baron'a tek saldırmayın yoksa sizi yener beş kişi birden saldırın.

1-Ad Taşıyıcı:Saldırı Gücü,Saldırı Hızı,Kritik Şansı,Can Çalma alan karakterlerdir.Alt koridordan giderler.Bu tür karakterler tüm minionları alır veya almaya çalışır çünkü minion iyi para getirir ve yukarıdaki tür eşyaları almasını sağlar.Destekçi ile aynı koridordan giden bu karakter tipinin Destekçiye hiç minion veya kill(karşı şampiyonu öldürmek) bırakmaması gerekir.Çünkü Destekçi zaten bu karakter tipine yardım etmek için vardır.Destekçinin,karşı ormancının geleceği yerlere diktiği totemlere dikkat etmesi gerekir karşı ormancı geldiğinde kule altı çekilmeli veya kendi ormancısından yardım istemeli aksi halde üçe iki kalırlar ve karşı takıma boşu boşuna kill(öldürme demek her kill iyi para getirir) verir.
                     Takım savaşında Ad Taşıyıcı en arkadan gitmeli çünkü hiç defansif eşyası yok ve takımın hasar kaynağı diğer tüm oyuncular da onu korumalıdır.Ad Taşıyıcı'nın takım savaşındaki amacı diğer takımdaki(öncelik karşı Ad Taşıyıcı) herkesi öldürmektir.

Destekçi'yi açıklamadan önce toteme değineyim iki çeşit totem vardır:Keşif Totemi,Görüş Totemi.Totemler konulduğunda çevresini aydınlatan küçük simgelerdir.Genellikle Otlara koyarlar çünkü otlarda herkes görünmez olabilir(Otların özelliği).Görüş Totemi daha pahalıdır ama kendiliğinden yani karakterin kendisinde bir yetenek olan görünmezliği bile aydınlatır(görüş menzilindeyse).
Keşif Totemi:                                                                                              Görüş Totemi:












2-Destekçi:Ad Taşıyıcı'ya yardım için var olan bu karakter tipi genellikle mana yenilenmesi ve para getiren eşyalar kasar.Alt koridordan giderler.Eğer Destekçi-Tank(iki özelliği bir arada bulunduran karakter tipi.Örn:Taric,Leona) ise Sağlık,Zırh ve Büyü Direnci eşyalarıda alırlar.Bu karakter tipinin amacı Ad Taşıyıcı'ya Can basarak veya Mana basarak,bazıları pasif olarak Ad Taşıyıcılara ekstra zırh veya büyü direnci verir.Bu karakterler kalkan basarakta Ad Taşıyıcılara yardımcı olurlar.
                  Bu tip karakterlerin bir görevi de ilk başta sadece Alt Koridor daha sonra tüm haritaya(bu mecazi giriş çıkışlara totem atması yeterlidir,neredeyse her giriş çıkışa atmalıdır) olmak üzere totem koymaktır.
Alt Koridor Totem Yeri:                                                     Tüm Harita Totem Yerleri:












Takım savaşında arkadan tüm takıma özellik(can,mana,kalkan) basmakla yükümlüdürler.

3-Üst Koridor:Genelde Tank ya da Fighter(Dövüşçü) olan karakterlerdir.Dövüşçü ise Sağlık,Zırh,Büyü Direnci,Saldırı Gücü gibi hem ofansif hem defansif eşyalar dengede olmalıdır.Tank ise sadece Sağlık,Zırh,Büyü Direnci gibi defansif itemler alır.
Bunların Dövüşçü veya Tank olmasını takım belirler Ormancı tank ise Üst koridor Dövüşçü,Üst Koridor Tank ise Ormancı Dövüşçü'dür.
Üst koridorda minion keser zamanı gelince yapabilirse(Ormancı'nın yardımıyla) adam öldürürler.
Takım savaşlarında tank ise en önden gidip tüm hasarı yutar böylece Ad Taşıyıcı zarar görmez.Dövüşçü ise Tank varsa karşı Ad Taşıyıcı'yı öldürmeye çalışır yoksa tankın yerinin tutmaya çalışır.

4-Büyücü(Ap Taşıyıcı):Yetenek Gücü,Mana,Mana Yenilenmesi,Bekleme süresinde azalma alan karakterlerdir.Orta koridordan giderler.Büyüsel Hasar verirler.Minion keserek para kazanmaya çalışırlar.Arada sırada Ormancı yardımıyla(alabiliyorsa tek başına da olabilir) karşısındakini öldürebilir.Daha sonra ortadaki kuleyi kırmaya çalışır veya alt ya da üst koridorlara(hangisine yardım lazımsa) yardım eder.
Takım savaşındaki rolü karşı takımdaki Ad Taşıyıcı veya Büyücüyü öldürmektir.

5-Ormancı:Bu tür Tank ya da Dövüşçü olur.Red(Büyük Kertenkele) veya Blue(Tarihi Büyük Golem) alarak başlarlar.Tek başına alamazlar.Yardım isterler.Herkes Ormancı'ya yardım ettikten sonra kendi koridoruna çekilir.
Önemli:Yaratıklar tam ölmeden ormancının yanından gidin çünkü gitmezseniz yaratıktan çıkan deneyim sizede gelir bu da ormancının çok kötü başlamasına neden olur,kesinlikle ormancıya bırakın biraz yardım ettikten sonra.
Ormancı orman yaratıklarını kesmeye devam eder.Kestikten sonra zorda kalan koridora yardım eder veya yardım isteyen koridora.Ormancılar kesinlikle Çarp adlı sihirdar büyüsünü almalılardır ve bunu büyük yaratık tam ölmeden kullanmalıdır(Çarp:Minionlara 490-1000(şampiyon seviyesine göre) hasar bırakır).Daha sonra (10-15. dakikadan sonra) Alt koridorun yardımıyla Ejderha'yı kesebilirler.

                                                 Orman Yaratıklarını Kesen Shyvana:
SS ve Re Kavramları:Herhangi bir koridordan giden biri karşısındakini görmüyorsa ss yazar bunun anlamı dikkatli olun sizi birden 3 kişi basabilirler demektir.Re ise ss verdikten sonra adamın birden karşıya gelmesiyle rahat olun adam burada demektir.


Kişisel Not:Alıntı değildir.Tarafımca leaguebrain için hazırlanmıştır.Alıntı yapılması yasaktır!





4 yorum: